Assalamualaikum, segala Peringatan Kiamat adalah koleksi tentang hadis/kata-kata hikmah juga artikel berkaitan hari Kiamat. Setakat ini, ini sahaja yang saya telah kumpulkan. Sekiranya ada update tentang Hari Kiamat akan saya update kemudian. Saya juga mendirikan page untuk berkongsi kata-kata hikmah, hadis, tafsir Al-Quran yang fokus kepada Ilahi dan Rasulullah SAW a.k.a dakwah islamiah. Semoga page ini akan memberi manfaat kepada anda dan saling memperingat antara satu sama lain. Wallahu alam.

Siksaan Kubur Dan Alam Kubur



Firman Allah s.w.t. (Yang bermaksud) “Dan siapa yang mengabaikan peringatanKu (ajaranKu) maka ia akan merasakan kehidupan yang sukar (kehidupan sukar ini ketika menghadapi pertanyaan dalam kubur).” - AkuIslam

Kemudian seorang lelaki dari sahabat Ansar berkata, "Siapakah orang yang paling pandai dan mulia wahai Rasulullah?" Baginda menjawab, "Ialah orang yang paling banyak mengingati mati dan gigih bersiap untuknya. Mereka orang yang pandai. Pergi dengan kemuliaan dunia dan keagungan Akhirat." - Kitab Mukashafah Al-Qulub

Dari Hassan , bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda :
" Ingatlah maut,kepedihan dan sakitnya" Beliau bersabda : " Maut itu sama dengan tiga ratus pukulan pedang."
Pernah Rasulullah s.a.w ditanya tentang maut dan kedasyatannya. Beliau menjawab :
" Sesungguhnya maut yang teringan bagaikan kawat jeruji menjerat kambing. Bila kambing litu terlepas pasti ada bulu yang menyangkut padanya"
Pernah Rasulullah s.a.w melawat orang sakit dan berkata " Aku tahu, bahawa keringat yang keluar darinya adalah sakitnya ketajaman maut!"

2 comments:

  1. peringatan yg mmberi kesedaran di alam lene yg berpanjangan..:)

    ReplyDelete
  2. Used ford fusion titanium - TITanium Art
    Used ford fusion titanium, titanium build use ford fusion titanium as an additive. use ford fusion titanium as an additive. use ford fusion titanium as an additive. head titanium ti s6 use ford snow peak titanium fusion titanium sia titanium as an additive. titanium gravel bike use ford fusion titanium as an additive.

    ReplyDelete